Du är välkommen till min blogg

Den här texten har jag skrivit för Voov Stockholm, en av två texter, med undantag av ett par ord som är ändrat av Voov Stockholms ordförande. 

Nu hoppas jag att det finns flera godhjärtade människor som kan bli jourhem för utsatta djur oftast hund eller katt för behovet är stort för dessa djur (tyvärr). Så jag hoppas på det goda.

Ps Bilden skulle naturligtvis vara först men det får jag ändra en annan dag, går nog bra ändåCool

 

 

BÄSTA VÄNNER BEHÖVS

Behovet av jourhem för sällskapsdjur är alltid aktuellt.

Har du tid och engagemang för att ge ett djur (ofta hund eller katt) en trygg punkt i tillvaron, för en begränsad tid?

Ett jourhem som ger sällskapsdjuret ett gott liv på en säker plats.

VOOV är en förkortning av Veterinär Omtanke Om Våldsutsatta. VOOV Stockholm är en av flera lokalföreningar här i landet som är knutna till VOOV Riksförbund.

VOOV Stockholm har som syfte att ge den som är våldsutsatt möjlighet till att flytta till ett skyddat boende, samtidigt som jourhem erbjuds för en begränsad tid till den våldsutsattas sällskapsdjur.

Idag kan de som har sällskapsdjur sällan ta med djuret till ett skyddat boende.

Det är där Du och VOOV Stockholm tillsammans gör en insats för djuret.

Hör gärna av dig till oss via mejl, så får du veta mer: jhvoovstockholm@gmail.com

Allt arbete i VOOV sker på ideell basis.

Med vänlig hälsning

VOOV Stockholm

www.voov.nu www.facebook.com/VOOVStockholm www.facebook.com/voov.nu

 

Veterinär omtanke om våldsutsatta – Stockholm, Organisationsnummer: 802512-0638

 
 
 

Publicerad 13 maj 2019 16:15

Hotellkedjan slutar städa rummen varje dag – vill spara vatten

 
Scandic Europa i Göteborg – ett av kedjans 85 hotell i Sverige.

Scandic Europa i Göteborg – ett av kedjans 85 hotell i Sverige.

 

1/3

Foto: Shutterstock

Städservicen på Scandic-hotellen blir mindre omfattande.

Städservicen på Scandic-hotellen blir mindre omfattande.

 

2/3

Foto: Shutterstock

På Scandic städas numera bara rummet när du checkar ut.

På Scandic städas numera bara rummet när du checkar ut.

 

3/3

Foto: Scandic

 
 
 

De flesta hotellgäster förväntar sig att få rummet städat och sängen bäddad varje dag.

Men nu bryter hotellkedjan Scandic mönstret och drar ned på städningen.

Man anför miljöskäl och siktar på att spara tio miljoner vatten per år.

Fortfarande så anser jag att det är för snålt av en så stor hotellkedja, att det bara blir en futtig kompensation, jag är inte nöjd än. Och det finns en styrelse också som bör få veta hur illa deras sängar tillhandahålls för gästerna

Det blev dubblett i kopian, så det får du ha överseende med, läs den i stereo :)

Mån 2019-04-29 16:51
  • Du
 

Hej Ywonne,

Stort tack för ditt mail.

Det är med bestörtning jag läser om sängarna på rummen! Jag ber verkligen om ursäkt för att det var smutsigt och nedfläckat. Så ska det självklart inte vara! Jag följer med en gång upp våra rutiner med våra husfruar. Självklart ska vi ha säkra rutiner där vi säkerställer madrassernas skick.

Jag är också ledsen över att vi inte uppmärksammade ert missöde men något som gav er lite plåster på såren där och då. Även detta ska jag prata med vår reception om. Övertygad om att de känner att de har mandat att kompensera vid denna typ av händelse så jag beklagar att de inte gjorde det till er.

Skulle jag kunna få skicka en fri övernattningsvoucher till dig? Den gäller på valfritt Scandichotell i Sverige under helger och lovdagar. Vilken adress skickar jag den bäst till?

 

Jag är så ledsen över att det inte var rent! Jag hoppas att ni för övrigt hade en fin vistelse hos oss.

 

Önskar dig en fin Valborg!

Med vänliga hälsningar

Hanna Grujovic

General Manager

Scandic Europa

Scandic Europa

Office: +46 709735343

 

Email: hanna.grujovic@scandichotels.com

Visit: Nils Ericsonsgatan 21, SE-411 03, Göteborg, Sweden

scandichotels.se/europa

FacebookInstagramTwitterLinkedInYouTube

https://image.info.scandichotels.com/lib/fe9313727461017e70/m/8/d0a42039-53b3-4ca5-b5f4-96ea8c9e8354.jpg

Scandic is the largest Nordic hotel company with a network of more than 280 hotels across six countries. Every day, our 18,000 team members work with one single goal in mind: to create great hotel experiences that make our guests want to come back.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från: Ywonne Viklund
Skickat: Sunday, April 28, 2019 5:00:16 AM
Till: hanna.grujovic@scandichotels
Kopia: Christine Fraser
Ämne: Förklaring på nedsölade sängar?

 

Hej

 

Den 16/4-2019-17/4-2019 så var jag Ywonne Viklund och Lena Halonen inbokad på Scandic hotell Europa i Göteborg. Vi fick vårt första rum som var då ett dubbelrum med separata sängar. Min kompis skulle ta bort sin madrass på sängen eftersom hon sover bäst på det viset, då visar det sig att både madrass och sängen är nedfläckad av stora märken efter förmodligen kissfläckar. Jag gör ju likadant som min kompis, drar upp madrassen och ser att det är på samma sätt- ohygieniska stora äckliga ofräscha fläckar av kiss, dessutom så var sängen inte rengjord på länge för det var fullt med små smulor och något annat lika äckligt på hela sängen.

 

Vi kontaktade receptionen och kvinnan höll med oss om att så skulle inte sängarna se ut. Vi fick ett nytt rum och vi gjorde på samma sätt, nu var det i handling av att kolla sängarna och madrasserna och lika sunkiga är madrasser och sängarna där också!!!

Vi ringer ner till receptionen och talar om att sängarna + madrasser är lika nerkissade av kiss i dessa rum också, då bestämmer sig kvinnan från receptionen att komma upp och kolla sängarna och vi visar henne det- hon verkar förstummad, och vi får ytterligare ett nytt rum, det blir vårt tredje rum, där vi stannar över natten.

 

Hur kommer det sig att hotellet erbjuder dessa sunkigt äckliga sängar och madrasser till gäster? dessutom så betalar vi fullt pris, hur kommer det sig? det ska ju inte ni som hotell erbjuda. Dessutom finns det ingen som kollar sängarna? att det mest grundläggande på ett hotell är sängarna och det fungerar inte.

 

Vad är det som gör att hotellet fortsätter att ha sängarna och madrasser i drift utan att köpa in nya sängar, eftersom vi och andra gäster betalar för att få fräscha sängar inte några ner pissade sängar och madrasser?

 

Hur kommer det sig att hotellet är så snåla att de inte erbjuder oss en kompensation av något slag för allt detta? erat mål är ju att gäster ska känna sig välkommen hos er, rimmar dåligt och illa med bemötande av  att ingen  kompensation ges och att sängar med madrasser är under all kritik.

En riktigt trist och tråkig upplevelse av hur illa hotellet har skött dessa frågor.

MVH Ywonne ViklundiEuropa) <hanna.grujovic@scandichotels.com>

Mån 2019-04-29 16:51
  • Du
 

Hej Ywonne,

Stort tack för ditt mail.

Det är med bestörtning jag läser om sängarna på rummen! Jag ber verkligen om ursäkt för att det var smutsigt och nedfläckat. Så ska det självklart inte vara! Jag följer med en gång upp våra rutiner med våra husfruar. Självklart ska vi ha säkra rutiner där vi säkerställer madrassernas skick.

Jag är också ledsen över att vi inte uppmärksammade ert missöde men något som gav er lite plåster på såren där och då. Även detta ska jag prata med vår reception om. Övertygad om att de känner att de har mandat att kompensera vid denna typ av händelse så jag beklagar att de inte gjorde det till er.

Skulle jag kunna få skicka en fri övernattningsvoucher till dig? Den gäller på valfritt Scandichotell i Sverige under helger och lovdagar. Vilken adress skickar jag den bäst till?

 

Jag är så ledsen över att det inte var rent! Jag hoppas att ni för övrigt hade en fin vistelse hos oss.

 

Önskar dig en fin Valborg!

Med vänliga hälsningar

Hanna Grujovic

General Manager

Scandic Europa

Scandic Europa

Office: +46 709735343

 

Email: hanna.grujovic@scandichotels.com

Visit: Nils Ericsonsgatan 21, SE-411 03, Göteborg, Sweden

scandichotels.se/europa

FacebookInstagramTwitterLinkedInYouTube

https://image.info.scandichotels.com/lib/fe9313727461017e70/m/8/d0a42039-53b3-4ca5-b5f4-96ea8c9e8354.jpg

Scandic is the largest Nordic hotel company with a network of more than 280 hotels across six countries. Every day, our 18,000 team members work with one single goal in mind: to create great hotel experiences that make our guests want to come back.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från: Ywonne Viklund
Skickat: Sunday, April 28, 2019 5:00:16 AM
Till: hanna.grujovic@scandichotels
Kopia: Christine Fraser
Ämne: Förklaring på nedsölade sängar?

 

Hej

 

Den 16/4-2019-17/4-2019 så var jag Ywonne Viklund och Lena Halonen inbokad på Scandic hotell Europa i Göteborg. Vi fick vårt första rum som var då ett dubbelrum med separata sängar. Min kompis skulle ta bort sin madrass på sängen eftersom hon sover bäst på det viset, då visar det sig att både madrass och sängen är nedfläckad av stora märken efter förmodligen kissfläckar. Jag gör ju likadant som min kompis, drar upp madrassen och ser att det är på samma sätt- ohygieniska stora äckliga ofräscha fläckar av kiss, dessutom så var sängen inte rengjord på länge för det var fullt med små smulor och något annat lika äckligt på hela sängen.

 

Vi kontaktade receptionen och kvinnan höll med oss om att så skulle inte sängarna se ut. Vi fick ett nytt rum och vi gjorde på samma sätt, nu var det i handling av att kolla sängarna och madrasserna och lika sunkiga är madrasser och sängarna där också!!!

Vi ringer ner till receptionen och talar om att sängarna + madrasser är lika nerkissade av kiss i dessa rum också, då bestämmer sig kvinnan från receptionen att komma upp och kolla sängarna och vi visar henne det- hon verkar förstummad, och vi får ytterligare ett nytt rum, det blir vårt tredje rum, där vi stannar över natten.

 

Hur kommer det sig att hotellet erbjuder dessa sunkigt äckliga sängar och madrasser till gäster? dessutom så betalar vi fullt pris, hur kommer det sig? det ska ju inte ni som hotell erbjuda. Dessutom finns det ingen som kollar sängarna? att det mest grundläggande på ett hotell är sängarna och det fungerar inte.

 

Vad är det som gör att hotellet fortsätter att ha sängarna och madrasser i drift utan att köpa in nya sängar, eftersom vi och andra gäster betalar för att få fräscha sängar inte några ner pissade sängar och madrasser?

 

Hur kommer det sig att hotellet är så snåla att de inte erbjuder oss en kompensation av något slag för allt detta? erat mål är ju att gäster ska känna sig välkommen hos er, rimmar dåligt och illa med bemötande av  att ingen  kompensation ges och att sängar med madrasser är under all kritik.

En riktigt trist och tråkig upplevelse av hur illa hotellet har skött dessa frågor.

MVH Ywonne Viklund

Hej till dig Cooldet har tagit sin lilla tid, till att komma tillbaka i att skriva, kuligt att du inte har försvunnit utan varit kvar, själv så har jag känt mig helt lost, året började inte så där jättebra, min dator gick sönder och allt matrial som jag hade där försvann, kanske det går att återställa, någon dag när jag har min nya dator, men nu är det strul med abbonemanget så lite trött blir man på att vara en sk människa. Kluvet med att inte haft någon dator, eftersom jag skriver så pass mycket i vanliga fall så blir det som en lång transportsträcka att ha varit utan dator, men sedan så är det rätt okej att vara "ledig" från den digitala världen...ibland.

Måste ju säga att nu så är texter uppe i 160 000 klick otroligt, det går framåt. Det kan man inte säga om en välkänd hotelkedja i Göteborg. Jag och en väninna var i Göteborg för att se Weeping Willows nu för några dagar sedan eller rättare sagt för två veckor sen, eller är det bara 10 dagar sen, spela roll, nyligen. Vi skulle övernatta på ett välkänt hotell, för att sedan åka hem dagen därpå.

Nu är det så att min kompis drar alltid av madrassen för att det ska gynna ryggen hennes, och jag har aldrig kommit på tanken att kolla sängen, fast det är vägglöss tider, jag har hållt mig till möbler och lister och såna saker.

Men nu när hon drog av madrassen så utropa hon men va f-n är detta? stor kissfläck på sängen och stor pizz fläck på madrassen, såg det ut som, och när jag såg det så flög jag upp ur min säng och drog upp madrassen och vad ser jag hela min säng  var sju gånger värre än hennes. Både kiss fläckar OCH massa små grejor som såg ut som smulor och annat skit men väldigt äckligt och sunkigt, riktigt snuskigt med andra ord och ohygieniskt. Så vi travade ner till receptionen och sa det här och då möttes vi av förståelse men inget annat.

Så blev vi erbjudna ett nytt rum, som vi går till, nya sängar och vad gör vi då? jo! vi river upp madrasserna OCH vad ser vi då? fruktansvärda pizz fläckar kan inte vara något annat. Vi tittar på varann och min kompis säger vad gör vi nu? vi fotar först säger jag sedan får vi säga till igen, det är ju så pinsamt för den här stora hotellkedjan som har hotell både i Norden och utomlands. Men också att vi ska dras in i denna misär av äckliga sängar som man betalar fullt pris för- hade varit annat om det var rabatt typ 50% om gästen vill sova i nerpizzade sängar, det kanske är något för alla som har sömnproblem, ta in på hotell och pröva att sova i nerpizzade sängar tillsammans med rabatterade priser.

Vi kontaktade receptionen - nu via telefon och samma kvinna som vi pratat med tidigare om det första rummet av nerpizzade sängar sa nu -- jag kommer upp till rummet-- på tiden tänkte jag det skulle hon ha gjort på första rummet redan, så hon kom och verkade bli en aaaaning förstummad av allt det som inte skulle vara på madrasser och sängar.

Därefter fick vi ytterligare ett rum till vårt tredje och vi river upp sängarna men den här gången var de okej, helt otroligt skitdåligt. Dessutom så fick vi ingen kompensation i form av en middag eller några flaskor vin eller nåt, ett riktigt snålt tillvägagångssätt mot sina gäster.

Nu har jag kontaktat några personer som bör ha ansvar för det här och se vad deras svar kommer att bli. Men det hotellet har problem och ett stort problem med nerpizzade sängar och madrasser och som låter det här passera och tar fullt betalt också.

Så tänk på det nästa gång du är på hotell titta om säng och madrass är fräsch oc inte består av kiss fläckar och/eller vägglös  hurra det är så kul att sova på hotell.

 

WOOW så många klick både på webbsidan OCH även direkt via texter. Nu är det bara 175 klick till 100 000 otroligt bra av dig/er och mig :) Blommorna är till er alla :) jag blir rätt imponerad över att det är så många klick. Känns både otroligt och fantastiskt "kuligt". Strax hoppas jag så att det blir 100 000 klick på webbsidan, sedan så är klickandet och läsandet uppe i 136 781 på texter, det är ju hur coolt som helst. Så då med min räkning förra gången så tappade jag bort min räkning, lappen med siffrorna och datumet, jag skulle ju ha lite statistik över det hela, som då havererade på grund av borttappade siffror. Men jag började om, som så mycket annat i livet där man också får börja om. Ex gör om och gör rätt :) ja nu till min räkning, 29/12 började jag igen och till idag så blir det 6 354 klick på 16 dagar oj! 3805 via texter och 2549 via hemsidan. Få se hur det ser ut 29/1 2019. Från oktober 29/10 till dags datum så blir det 16 486 jag blir så häpen kan det stämma?? enbart på texterna, i min egenhändiga statistik, så missade jag tidigare även webbsidan. Ack ja, så kan det gå ibland. Men nu ska jag ha koll!!! Nu är det bara 175 klick kvar till 100 000 :) otroligt bra jobbat av dig och mig, kan sägas hur många gånger som helst.

Senaste kommentarer

26.10 | 04:40

Hoppas du kommer på din inriktning o upptäckter ditt kall el bara bestämmer dig för följa hjärtat Allt annat faller nog på plats därefter Lycka Till / Crille R

...
26.10 | 04:58
Anmärkningsvärt!!!! har mottagit 1
26.10 | 04:58
Ett PS! har mottagit 1
26.10 | 04:57